diumenge, 4 de novembre del 2012

Mirall Trencat . 1a Part


Aquesta novel·la publicada per Mercè Rodoreda a l'any 1974  ens explica la vida d'una família del segle XX a Barcelona i les seves generacions posteriors i les morts freqüents.

Al llarg de la història hi apareixen una gran quantitat de personatges principals els quals la seva importància va canviant en cada una de les parts del llibre. També apareixen persontages secundaris que són: Jesús Madeu (fill de Teresa i Miquel Masdeu). Nicolau ( primer home amb qui es casa Teresa, és un home vell i ric), Bàrbara (violinista que coneix Salvador Valldaura), Eladi (Botiguer) , Miquel Masdéu ( Va tenir un fill amb la Teresa), etc.
Hi ha molts més personages importants com per exemple: la Teresa, Sofia, Salvador Valldaura, etc.
Aquesta historia m'ha costat molt de llegir, ja que apareixen molts personatges, moltes morts i molts més naixements; també m'ha costat perquè per exemple et diu que la Teresa es queda embarassada, i poc desprès t'explica com ès la xiqueta, i un capitol  més endavant, ja no és una xiqueta, ja s'ha fet major; és a dir, la historia es narra molt depresa i de vegades sense explicar moltes coses, simplement les nombra per damunt; en canvi en altres aspectes, com per exemple els paisatges, el jardí, etc els explica amb péls i senyals.

Vaig agafar aquest llibre, perquè el meu cosí el tenia a casa, aquest i un altre anomenat "Aloma" però vaig decicir llegir "Mirall trencat" abans ja que el meu cosí m'ho va recomanar, però he comprovat que no tenim el mateix gust per als llibres.
Espere que la segona part, siga un poc més divertida i no apareguen tants personatges aborrits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada