dijous, 1 de novembre del 2012

L´ÚLTIMA PARAULA de Toni Cucarella

L’ úlitma paraula és una novel•la on el narrador  , un tan peculiar , ens contaràn els successos de dos amics al llarg de les seues vides . 


Aquesta novel•la està situada al s.XX , més concretamen  des de  la mort del “General Francisco Franco Bahamonde “ el 20 de Novembre del 1975 . No concretamen la historia comença  arrel d’aquest día , sinó que també ens mostra algunes pinzellades de fets que els ocorren al 1930 més o menys . Aleshores aquesta novel•la  també està situada quan té lloc el colp d’estat i la república .

Aquesta história és centra en les vides de dos amics , un terratinent i devot  franquiste ; i un metge del poble , amics íntims des de ben menuts  ; però no únicament es centra en aquet dos sinó que amb els  fills , néts ,  pares  de cadascú  , les seues vides , els llocs on van viure , históries que han viscut …


És una novel•la  molt interesassant per a la joventut ja que ens relata els conflictes polítics que van ocórrer quan mor el “caudillo “  i les conseqüències que va dur aquesta mort ;  i que a mi m’ha ajudat per a saber més sobre aquest conflicte que ha marcat un abans i un després en la política espanyola .

Finalment aquest llibre m’ha agrdat moltísiim ja que m’ha fet reflexionar sobre com alguns comportaments ideològics poden arribar a capgirar de manera radical una amistat molt forta. El llibre utilitza un llenguatje  complex amb moltes paraules que jo no coneixia i molt interessants i  també molts refranys que no coneixía i que són més

1 comentari:

  1. Aquest resum m'ha agradat molt, i estic d'acord amb el que dius: els amics no s'han de perdre per la ideologia, perquè cadascú té una forma de pensar i cal respectar-la. Possiblement em llija aquest llibre, per conèixer com era la vida abans.

    ResponElimina