diumenge, 25 de novembre del 2012

L'estrep - Joan Olivares


La trama d’aquesta novel•la està situada als anys 30 del darrer segle, més concretament als últims mesos de l’any 1935. L’acció té lloc a un poble de l’interior valencià anomenat Alots, on la tranquil•litat es veu alterada per un assassinat i robatori. Les tensions polítiques entre el Partit de Dalt i el Partit de Baix fan que uns i altres conspiren sobre els de l’altre partit, i que hi hagin enfrontaments.

Arran aquest fet que contorba al poble, don Ramon, enginyer d’aigües, arriba al poble, i poc a poc va integrant-se amb els seus habitants. Primer, va més amb els del Partit de Baix, que són els que tenen l’alcaldia del poble en les seves mans, però poc a poc va fent-se més amb els del Partit de Dalt. Sense donar-se compte, Ramon es veu embolicat en la trama, i descobreix l’amor de la seva vida, la qual està casada, però també el vol.

Personalment, el llibre m’ha agradat i el recomane a tots els meus companys, perquè és un llibre agradable per a llegir i ensenya un poc com era la vida en aquells temps.



2 comentaris:

  1. Pot ser que aquest sigui un dels propers llibres que em llegeixi, perquè m'agrada conèixer la vida dels altres temps, i sobretot si hi ha una història d'amor per el mig, ja que l'amor en aquells temps era complicat. Per diferències socials, econòmiques o simplement perquè ja estiguen casats amb una altra persona. Segur que m'agradarà.

    ResponElimina
  2. Aquest, és el próxim llibre que llegiré i m'ha servit de molt aquest comentari, ja que sols tènia el propòsit de llegir-me'l ; peró no tenia idea del tema.
    Sobre la vida d'abans , he sentit moltes històries i fets que de vegades m'han contat alguns familiars que vivien a pobles i gràcies al treball del camp, però estic segura de que m'agradarà llegir altres tipus de fets i d'opinions.

    ResponElimina