diumenge, 25 de novembre del 2012

La llibertat en flames


La llibertat en flames, de Josep Penadés,  es un llibre que ens conta l’historia sobre la lluita de les bèsties del bosc Verd  per a no pedre el seu bosc i la seua llibertat.

L’historia es desenvolupa a la vall Menuda ubicada  a l’est del País Petit, on el Bosc Verd separa dos pobles  Somací  ( amb idees mes futuristes, mes gran i resplendent) i Noseon ( mes petita i obscura )
Tot comença quan les bèsties del Bosc Verd s’adonen que volen llevar-los la seua llibertat i emprar el seu bosc a benefici de l’alcalde de Somací ,Totamí Benclar , que vol utilitzar el terreny per a noves construccions,aleshores les bèsties del bosc busquen ajuda, entre ells Lynx l’Aventurer que demana ajuda a Marieta Floreta una xiqueta de Noseon molt diferent als de la resta.

Marieta Floreta i Lynx l’Aventurer junt a Josep el Mut, Baptistet el Trist, i els princeps del bosc, Porcor i Susa,  s’adintren en Somací per a posar fi amb el pla de Tomatí Benclar, però els plans no el ix com els esperaven, i deuen actuar de forma ràpida per a salvar el seu bosc.

Aquesta faula m’ha agradat perquè conté un significat mol bonic, i avarca sorpreses molt inesperades, si tinguera que dir sols una cosa que no m’ha agradat,personalment seria l’ús excessiu de la descripció.

4 comentaris:

  1. M'agradat molt el comentari que has fet sobre aquest llibre, tinc gran interés per llegir-lo, i poder adintrar-me en aquesta faula. La veritat esque pense que segur que es un llibre diferent als que m'he llegit fins ara, i tinc segur que disfrutaré d'aquest conte. Has dit que el que no t'ha agrat es l'excessiva descripció, i pot ser siga cert desde el teu punt de vista, jo cuant me'l llisca t'ho dire. Gran comentari, enhorabona!

    ResponElimina
  2. Ha sigut llegir aquest comentari, i he pensat que de segur que es el pròxim llibre que llegiré. M'ha agradat molt la teva manera d'expressar com els animals lluiten per conseguir la seua llibertat i pense que aquest llibre reflectirà molt be el tema de la llibertat i a més, m'ha cridat l'atenció degut a que alguns dels protagonistes són animals. Enhorabona pel comentari!

    ResponElimina
  3. He llegit diversos comentaris sobre aquest llibre i cada vegada tinc més curiositat de com ha plasmat el nostre tutor Josep Penadés les seues idees ecològiques ha aquest libre. Jo aquest llibre també li'l vaig demanar i de segur que serà una de les meues pròximes lectures!

    ResponElimina
  4. M'ha agradat molt aquest comentari perquè fa una bona síntesi del llibre. Crec que progrés i contaminació no sempre van lligats si s'avança en la direcció correcta, en el cas del llibre si que anaven junts. Respecte a les descripcions, pense que si ho descriu amb paraules agradables amb un poc de paciència es poden disfrutar.

    ResponElimina