diumenge, 25 de novembre del 2012

LA LLIBERTAT EN FLAMES - JOSEP PENADÉS



 L’obra es situa al “País petit”, exactament a “La Vall menuda”, una vall envoltada de tres serralades i un gran desert, on separats pel “bosc Vert” es troben els pobles de Noseon i Somací,  cadascun desenrotllat d’una manera diferent, com si cada poble pertanyés a una etapa de la història, i per suposat els personatges corresponents a cada zona de la vall.
La llibertat en flames, ha sigut un estil diferent de llibre, es a dir, la forma estructural es totalment diferent a la dels llibres que anteriorment m’he llegit.
El principi del llibre està dividit per descripcions, comença per situar-nos en l’espai, i ens explica detalladament la Vall, després el poble de Noseon, a Marieta Floreta i Josep el Mut, habitants d’aquest poble, també Somací, el Bosc Vert, els habitants...I ja poc a poc comença a partir-nos el llibre en “capítols” podriem dir, però sempre amb un títol mes que adecuat.
El llibre, descriu a la perfecció cada detall, cosa que permet explicar com l’autor volia que cada lector agafés una mateixa base de les coses, i a partir d’ací deixar volar la imaginació de cada lector.
Personalment m’ha agradat molt la part en la que descriu l’embarás de Maria Bocadolça.
 La llibertat en flames, per a mi, a sigut un gran plaer de llegir, una gran obra narrativa, de la qual es pot obtindre un suc de realitat plasmat en un entorn i en uns personatges  imaginaris, que pareixen de conte, i jo crec que  de vegades les persones necessitem un poquet de màgia de xiquet que ens facilite veure les coses clares i adonar-nos-en del que passa.
La veritat es que recomane aquest llibre a tot tipus de persona que puga comprendre tot el que Josep Penadés, l’autor de l’obra i a banda el meu tutor , ha volgut i sens dubte ha aconseguit plasmar sobre el paper. En especial als  meus companys de classe, ja que se’ls farà curt llegir-lo!

2 comentaris:

  1. M’ha agradat com as descrit el llibre i sobretot com as plasmat la teua opinió personal perquè tal i com as dit gracies al llibre puguem extraure un poc de realitat i adonar-nos del que passa al nostre voltant.

    ResponElimina
  2. Lucia veig que aquest llibre t'ha sigut una xicoteta experiència agradable, tal vegada ha de ser aquest el meu següent llibre, per explorar aquestes definicions tan magnifiques que fa Josep, que veig que t'han agradat. A més, m’interessen les pinzellades ecològiques que possiblement, o quasi segur, haja pintat l’autor.

    ResponElimina